11-11-2005

NABUCCO

Nabucco van Giuseppe Verdi...



op de site van de Vlaamse Opera beschreven als:

" Nabucco is misschien wel Verdi's populairste opera. Hij bevat een aantal evergreens, zoals het slavenkoor, maar peilt op een dieper niveau ook naar de nationale identiteit van volkeren. ..."

Het publiek was overweldigend enthousiast, met volop 'Bravo' geroep na bijna elke scène.

Ikzelf vond het muzikaal wat druk en verward, daarom niet minder mooi.

Ik hoor blijkbaar liever Verdi's Louisa Miller, Giovanna d'Arco of La Traviata.

Otello van Verdi was mijn aller eerste opera, die is me toen ook goed maar zwaar bevallen.

Ondanks dat Nabucco een concertante uitvoering was, heb ik me geen minuut verveeld. Muzikanten zijn steeds boeiend om gade te slaan!

foto 1: de promotionele affiche van Nabucco

foto 2: dirigent Paolo Carignani


www.vlaamseopera.be


1 opmerking:

  1. Hoi Jana(?)
    Ben jij geïnteresseerd in muziek
    van Verdi, of alleen in deze opera (Nabucco)?
    Dieuwke

    BeantwoordenVerwijderen