17-05-2006

De koning van het plagiaat


Tweede luik, nog steeds sterk! Een ander thema en toch ook weer erg herkenbaar, het mens zijn, willen zijn. Maar geen Duitser! alhoewel? de hersenen die gebruikt worden zijn afkomstig van: Einstein (wetenschapper), Gertrude Stein(schrijver), Wittgenstein (filosoof) en Frankenstein (dokter).


Een lachende-babbelende aap of een mens? wat zijn wij?

De keizer... vond ik overweldigender dan de koning, maar wat een teksten, alletwee zeer sterk te veel omvattend om te onthouden, maar op het moment zelf erg knap! Natuurlijk Dirk Roofthooft speelt het enorm, naar zijn lijf geschreven. Dat maakt de voorstelling nóg specialer!


2 opmerkingen:

  1. Salut, Jana!
    c'est qui cet homme drôle?
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jana,
    Leuk te lezen ...Heb Dirk nog nooit aan het werk gezien maar ik denk dat dit wel interessant moet geweest zijn. Volgend theaterseizoen wil ik me nog meer laten onderdompelen in de wereld van theater en poezië. Heb het gevoel dat ik soms dingen "mis". Lieve groetjes en Toedeloekes,
    Ikke

    PS: Oh ja, de komende week mag je die CD met die fragmenten in je bus verwachten.

    BeantwoordenVerwijderen