03-10-2006

kleine impressie

Puccini's Tosca was bijna grandioos, het krop in de keel gevoel, weet je wel!
je vindt er 'alles' over op www.vlaamseopera.be.

Francesca Patané bracht een prachtige vertolking van Floria Tosca, soms ijzig koud, maar daardoor ook zo mooi. Ik wil er niet veel over zeggen, mijn indrukken waren en zijn nog te groot, het is zo'n opera waar je aan terug denkt terwijl je naar huis fietst, al lachend, al ...

Enige teleurstelling was het ontbreken van het libretto in het programmaboekje, een nieuw concept van de opera? Ik zal dit over het hoofd gezien hebben!

Mijn eerste opera voor dit seizoen, onmiddellijk ook verwarmd door het weetje dat ene Chris L. en Nand B. in de zaal zaten, en die dan ook nog kruisen op de trap, waardoor alle gevoel voor schoonheid en warmte tegelijk in mij binnedringen.

2 opmerkingen:

  1. Krop...
    Ja, het krop in de keel-gevoel ken ik maar al te goed; het doet me deugd te weten dat er ook jonge mensen zijn, zoals jij, Jana, die opera kunnen apprecieren, dat is niet zo evident....
    En warm lopen van een toevallige ontmoeting, mooi zo....
    Bedankt voor het gedicht trouwens...
    Coco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ho Jana, ook alweer een tijdje geleden. Fijn te lezen dat je Chris en Nand gezien hebt. Daarvoor zou je tijd voor niets even stilstaan van bewondering ;-)
    Volgende week ga ik naar een poezïeprogramma luisteren van Chris ... het vooruitzicht weer even aan haar lippen te kunnen hangen, tja je zou voor minder wegdromen *knipoog*
    Lieve groetjes
    Kristel x

    BeantwoordenVerwijderen