27-06-2011

champignons

champignons by madame du loup
champignons, a photo by madame du loup on Flickr.
Ik kocht een all-in-bakje om zelf champignons te kweken.
Eerst moet je een soort schimmel laten groeien op compost, daarna wat dekaarde erop, en wachten maar. Na een tijdje kwamen er kleine zwammetjes aan de zijkant te voorschijn. Voorlopig blijven ze enkel en alleen aan de zijkant groeien. De verpakking beloofde nochtans een grote oogst! Maar ik ben al lang blij dat we lekkere champignons hebben kunnen eten (ja inmiddels zijn ze al geplukt). Normaal kan ik nog 3x opnieuw oogsten. Fantastisch toch!?
Ik kwam dit bakje per toeval tegen in een 'action' winkel, eigenlijk is dat een goedkope 'beetje-van-alles' winkel, waar je best niet te veel naartoe gaat. Je vindt er altijd wel iets, niet zo ecologisch dus!
De het thuiskweekpakket van champignons komt van de firma Minichamp. Op de website staan nog talloze andere paddenstoelen die je zelf kan kweken. Ik denk dat ik dat toch eens wat beter ga bekijken. Lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten