16-09-2006

Ludo Mariën en Bl!ndman


De theaterzaal in de Vooruit, daar zag ik voor het eerst Herman van Veen, las de spreuk 'Kunst veredelt", en zat goed.
Gisterenavond zat ik ook, en hoe! Een dubbel concert, ik kwam voornamelijk voor het eerste, namelijk Ludo Mariën, Accordeonist.
Eerder al hoorde ik van hem Bach, Vivaldi, e.a. op accordeon, maar Mozart speelde hij zelf tot voor kort nog nooit op een podium.
Wel, het resultaat mocht er meer dan zijn! Ik genoot, mensen rondom mij zaten soms met open mond te luisteren, en het applaus was geweldig intens!
Kortom, wie hem nog niet kende, en van accordeon houdt, ne soyez pas aveugle à lui!
Het tweede deel werd gebracht door Bl!indman, een voor mij onbekend ensemble, zij brachen liederen van Mozart, 2 sopranen, en 4 saxofonisten, het klonk zoals ze zeggen, en dat had niets te maken met de religieusiteit van de liederen, Hemels!

1 opmerking:

  1. Le site vers lequel tu a mis un lien est très bien fait dans le sens de design!

    Malhueureusement je ne comprends pas le reste!

    :)

    BeantwoordenVerwijderen