02-01-2012

stiksel 004: de verjaardagsslinger

Twijfelend stappen wij dat grote gebouw binnen, het lijkt een soort loods of een vergeten opslagplaats.
'Is dat wel hier?' zegt een stemmetje in m'n hoofd, maar dapper klimmen we de trappen op.
Even voel ik me net een piraat balancerend op de loopbrug, maar al snel verschijnt de juiste deur mét het juiste nummer er op.
We ontdekken eindelijk de Vermiljoenshop. Het is toch iets heel anders dan op het internet.
De stofjes voelen, de 'ooh's en de aah's, dat is ook mooi héé' aanhoren, of gewoon snuisteren in de overschotjes ... fijn! Mijn compagnon Femke koopt een paar frivole stofjes voor haar bijna jarige wederhelft, ik haal mijn bestelling op, laat mij verleiden door de flock-folie én koop 'de appeltjes'. 'Ja, zo'n 40 cm is genoeg, ik weet nog niet wat ik ermee zal doen ... het is gewoon een leuk stofje, niet waar Femke?'

foto: Legovedniv
Natuurlijk wist ik al wat ik ermee ging maken, een slinger voor haar verjaardag, ik las er het eerst over bij Jente maar vond daarna tal van handleidingen. Toch slaagde ik er in om iets fout te doen... wie zoekt die vindt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten